Відкрите звернення ФРУ до прем’єр-міністра України щодо реалізації проекту по локалізації електровозів в Україні

Одеський завод Стальканат і ще кілька залишившихся в Україні метизних підприємств серед інших видів продукції виробляють самий, здавалося б, малопомітний матеріал, який використовується у виробництві електровозів – зварювальний дріт.
Це досить тонкий і дуже трудомісткий, енергоємний вид дроту, яку українські метизниками виготовляють з українського металопрокату (катанки). Яка, до речі, поставляється до нас в тих же вагонах «Укрзалізниці».
Кілька виживших в Україні вагонобудівних заводів за нашими оцінками, разом споживають близько 2000 тонн тонкого зварювального дроту в рік! Всього кілька років тому, споживання зварювального дроту в Україні було в 2-3 рази вище!
Зверніть увагу, зварювальний дріт в руках професійного українського зварника – це в підсумку всього лише один непомітний зварений шов. Тонкий шов, який збирає в єдине ціле величезну металоконструкцію з прокату, виробленого в Україні! До цієї конструкції будуть кріпитися українські колісні пари, кабельна продукція, троси, крісла і ще сотні українських вузлів! Дві тисячі тонн непомітних зварних швів все ще роблять щороку наші вагонобудівники! Можна собі уявити, скільки робочих місць за цим криється!
І 4000 тонн зварювального дроту в рік ми вже втратили всього лише за останні кілька років.